Sida 3 av 3

Re: SLIS Classic Stunt regler

Postat: 22 mar 2024, 12:36
av Johan Rasmussen
Kul!

Det verkar som om en period i stuntens tidiga historia prestandan
mycket handlade om låg vikt och strömlinjeformade kroppar. Därav många kärror utan landningsställ.
Minst en av kärrorna på Outerzone från den tidsperioden har dessutom ett ställ typ "vagga" som ramlar av efter start.
Bedömdes inte start och landning?

Vore kul att läsa reglerna från olika tidsperioder för att förstå bakgrunden till konstruktionerna.
Har nån samlat ihop dem nånstans?

Mvh Rasmus

Re: SLIS Classic Stunt regler

Postat: 22 mar 2024, 16:53
av Michael Palm
De flög mycket fortare i början. Sedan kom George med sin Nobler och sa "stunting can be smooth". :)
Om det finns någon sammanställning av reglerna från förr vet jag ej. Kanske om man söker på stunthanger.

Re: SLIS Classic Stunt regler

Postat: 13 apr 2024, 13:52
av Michael Palm
Vi får ha en diskussion om självbyggarregeln. Om man har ett gammalt flygplan man ej byggt själv men renoverat, slitit av klädsel och klätt ny, slipat och målat och reparerat. Hur skall vi förhålla oss till detta?

Re: SLIS Classic Stunt regler

Postat: 14 apr 2024, 09:43
av Niklas_L
Min åsikt är att detta borde kunna rymmas inom reglerna. Rimligen handlar det om ett begränsat antal.
Det borde också i så fall medge att man kan tävla med en ARC/ARF-modell om man själv gjort finisharbetet.

Re: SLIS Classic Stunt regler

Postat: 14 apr 2024, 15:09
av Affe Lindholm
hej från Finland Jag har ingenting med era classic regler att göra men jag tycker att man inte skall ta det så noga.Arf färdigbyggt med klädsel från fabriken bör inte få påäng för utseende. Hälsningar Affe

Re: SLIS Classic Stunt regler

Postat: 14 apr 2024, 15:58
av Michael Palm
Jag håller med både Niklas och Alf. Arf/Arc med egen finish=poäng. Arf/Arc med fabriksklädsel=inga poäng. Renoverad omklädd ej egenbyggd=poäng