Gångjärn på flaps
- Michael Palm
- Inlägg: 1135
- Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
- Ort: Lindome
Gångjärn på flaps
Varför har många/de flesta stuntare dubbla gångjärn på flapsen längst ut på vingen? Jag har svårt att tänka mig att det blir mer påfrestning där ute. Är det en säkerhet ifall man limmat dåligt?
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Re: Gångjärn på flaps
Randy Smith skriver på Stunt Hanger så här om hans anledning att använda två gångjärn ytterst:
”I have been using two hinges at the tip of the flaps since 1972, after I had the end hinge break on 2 models and saw them break on several others, if you look at the flap end when a plane is running on the ground the ends of the flaps are vibrating most, Never had a problem since I started using 2 hinges out at the tips.”
Jag har på mina senaste modeller bara använt ett gångjärn längst ut på flapsen och inte haft några problem. Kanske beror det lite på vilken typ av gångjärn man använder.
”I have been using two hinges at the tip of the flaps since 1972, after I had the end hinge break on 2 models and saw them break on several others, if you look at the flap end when a plane is running on the ground the ends of the flaps are vibrating most, Never had a problem since I started using 2 hinges out at the tips.”
Jag har på mina senaste modeller bara använt ett gångjärn längst ut på flapsen och inte haft några problem. Kanske beror det lite på vilken typ av gångjärn man använder.
Re: Gångjärn på flaps
Har aldrig haft.
- Michael Palm
- Inlägg: 1135
- Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
- Ort: Lindome
Re: Gångjärn på flaps
Tack. Bra, då är jag lugn.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!